torsdag den 21. januar 2016

poncho

Denne poncho strikkede jeg før jul på min strikkemaskine. Farven er mørkere i virkeligheden.
Det glatstrikkede stykke i midten er strikket på tværs i vendestrik eller hvilestrik som man kalder det i maskin strikkeverdenen. Ærmerne er sømandsmønster eller boblemønster som nogen også kalder det.
Det glatstrikkede stykke rullede meget så jeg valgte at strikke en i-cord kant, som også kan strikkes på maskinen. Jeg synes at den er meget smart, men ved ikke rigtig om jeg kommer til at bruge den ret meget. Den er for varm indendørs og det kan ikke lade sig gøre at have en frakke på til udendørs brug. Nu får vi se om det er en som kan anvendes til foråret.

2 kommentarer:

  1. Flot! Der må komme en forårsperiode, hvor den bare er perfekt!

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot og farven er lige efter min smag!

    SvarSlet