torsdag den 10. marts 2016

Kjoler + babytæppe

I oktober havde vi strikkemaskinekursus her hos mig, og da fik jeg begyndt på en kjole til mit barnebarn men blev først færdig med den langt senere, for det var da noget af en udfordring jeg havde sat mig selv på. Jeg synes selv at resultatet er blevet fint og så slank en en pige kan bære en kjole i ribstrikning.
Desværre er billederne ikke så gode i det lys.










Min niece som fik en lille pige i januar ønskede sig et tæppe og jeg tænkte at det kunne være flot i sømandsmønster på strikkemaskinen og med snoet kant.
Her har jeg igen brugt extrafine merino og den lille bluse som jeg viste i sidste indlæg er resten af 10 nøgler garn. Jeg tror at der er 1 m tilbage.
Igen en lille kjole til min niece og strikket på maskine.
Garn og opskrift fra Ulla

3 kommentarer:

  1. Jeg skal da lige love for, du er flittig, sikke mange skønne ting, du får kreeret.
    Kjolen sidder helt perfekt på dit barnebarn - og jeg er ret vild med babytøjet i dit forrige indlæg

    SvarSlet
  2. Først må jeg sige: Lækker høstjakke - kan godt forstå modtageren er tilfreds og sikken en flok skønne babystrikting :-) Virkelig flot kjole som sidder utrolig godt på den smukke pige - jeg skal love for, at du har været flittig :-)

    SvarSlet
  3. hej Annelise, hyggelig blog! Jeg er ny på strikkemaskine, har arvet en gammel brother. nu kunne jeg rigtig godt tænke mig at prøve boble mønsteret, kan du vise et billede af hulkortet, eller hvirdan du får strikjket mønsteret på strikkemaskinen, det ville være dejligt! kh Mette

    SvarSlet