torsdag den 28. februar 2013

Moskusoksegarn, bøger og plissétørklæder


Det skønneste moskusoksegarn hjembragt fra Grønland. Jeg har to bundter i forvejen så lagerbeholdningen er nu forøget til 300g. Så er spørgsmålet bare,  hvad jeg skal strikke af det?
Der er selvfølgelig mange muligheder. Jeg har mange forskellige opskrifter på lækre sjaler, så det bliver nok det.



Disse lækre bøger måtte jeg bare eje og fik hurtigt strikket en lille lavendelbuket, men duften mangler. Der er bestemt mange sjove ting i de bøger, men projekterne står i kø.



Så blev der lige strikket et par plissétørklæder på strikkemaskinen og lavendelbuketten passer perfekt i farven. Det er en gave til min svigerinde.

12 kommentarer:

  1. Lækker garn og bøger du har erhvervet dig :) og skønne skønne tørklæder.Håber hun bliver glad for gaven.

    SvarSlet
  2. Så lækkert garn fortjener bestemt det helt rigtige projekt, og et sjal er jo altid godt, hvilken strikke maskine har du?, overvejer at købe en, men det er jo en jungle uden lige, da jeg ikke vil købe en ny

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte. Jeg har for et halvt år siden købt en brother 860 med hulkort og solgte min gamle brother 588 uden hulkort. Den har jeg haft i mange år og strikket rigtig meget på den, men så var jeg på kursus ved junogarn.dk hos Ulla på Thurø og besluttede at købe en med hulkort som giver flere muligheder. Jeg købte den på den blå avis. Hvis du køber en er det et must at komme på kursus. Vi er 4 piger som er sammen 1 gang om måneden for at udveksle erfaringer og hjælpe hinanden.
      Men prøv at søge på den blå avis. Jeg er også kommet på facebook og der er også en gruppe med maskinstrik og det er utroligt hvad man kan lære der. Spændt på at høre hvad du finder ud af. Du kan også spørge Nanna fra Uldfisken hun ved også en masse om strikkemaskiner.

      Slet
  3. Sikke da noget lækkert garn, der kan vist blive nogle fantastisk lækre tørklæder/sjaler af det

    SvarSlet
  4. Sikke lækkerier :))
    Hvor er de fantastiske dine små lavendler og selvfølgelig tørklædet!

    SvarSlet
  5. Du kan godt regne med at garnet er rigtig lækkert, hvis det ellers er den dyre af slagsen. Desværre er der nogen, der blander almindelig uld i uden at sige det. Og regn med at det rækker rigtig laaangt.

    SvarSlet
  6. Lavendlerne ser meget naturtro ud - og det mioskusgarnet også. Det vil jeg altså også have noget af en gang. Jeg ahr mærket hos andre som harstrikket i det.

    SvarSlet
  7. Lækkert garn, lige til et par sjaler i luksusklassen:)

    SvarSlet
  8. Wow, det var meget af det dyre garn. Jeg drømmer jo bare om at eje 50 g en dag.
    Jeg har kigget lidt rundt på din blog, og du laver godt nok mange lækre ting.

    SvarSlet
  9. Bogen med strikkede og hæklede blomster købte jeg omkring det tidspunkt, hvor den udkom og bruger tit en lille blomst som pynt på en pakke - Tørklædet og lavendelbuketten er et fint match :-)

    Jeg drømmer også om at lave et moskusuld projekt engang. Det bliver da et fantastisk sjal, der kommer ud af dine bundter :-)

    SvarSlet
  10. Lækkert garn.. og meget af det.
    Hvis jeg en dag skulle vinde i lotto ;-), ville jeg købe garn til denne flotte poncho i moskusuld
    http://arnica.dk/da/produkt-visning/?cid=75&pid=44

    SvarSlet
  11. .. eller denne (gratis mønster)
    http://arnica.dk/upload/files/Gudmor%20poncho.pdf

    SvarSlet