mandag den 30. juli 2012

Konkylietop

Så blev min konkylietop færdig. Et dejligt stykke strikketøj til lange bilture bl.a til Skagen med min mor på 89 år. En skøn frokost på havnen og besøg på Skagen museum for at se Krøyer udstillingen. Som min mor siger skal man samle op oplevelser i så høj en alder og det er noget hun kan glæde sig over når efteråret sætter ind.


FAKTABOKS :

Design: Jytte Slente

Garn: Allino 50% hør/ 50% bomuld

Garn fra lager: nej

Forbrug: 300g

Farve: grønlige farver

Købt hos: Strikkeforretning i Holbæk

Pinde: Knit Picks 3½ rindpind virelængde 150cm

Størrelse: L

Sværhedsgrad: Ikke særlig svær. Opskriften er velskrevet.

Bemærkninger og ændringer: Jeg strikkede 30cm inden opslagning til bærestykke

Tilfredshed: Meget tilfreds

8 kommentarer:

  1. hvor er den blevet god din konkylie,fed detalje med den skarpe grønne :),og dejligt din mor har været med på tur,mon ikke alle parter vil glæde sig over det i den mørke vintertid

    SvarSlet
  2. Flot bluse/top du har fået fremstillet. Det ser rigtig godt ud med den lime grønne stribe midt i det hele

    SvarSlet
  3. Hvor er den smart med den lime-farvede kontraststribe :-)

    Jytte Slente laver nogle fine og finurlige designs - har hendes bog Ret og Riller, men har ikke nået at strikke noget som helst fra den. Sådan går det jo hele tiden, med den konstante tilførsel af inspiration :-)

    SvarSlet
  4. Flot! Kan kun hyle med Lene og sige, at den lime lige er prikken over i'et!

    SvarSlet
  5. Sikke en sjov top, er vild med den meget grønne stribe, dejligt at se lidt anderledes design

    SvarSlet
  6. Hej Annelise, så nåede jeg herover.
    Sikke fine - og forskellige- ting du laver.
    Fin top!

    SvarSlet
  7. Du er bare så hurtig. Jeg husker jo at det ikke er lang tid siden vi stod i strikkeforretningen i Holbæk sammem. FLOT RESULTAT

    SvarSlet