torsdag den 31. januar 2013

Skindluffer med kaninpels


For en del år siden syede jeg mange af disse luffer og jeg havde en rest skind i en dejlig brun farve som jeg i sin tid havde købt hos læderriet men der kunne desværre ikke blive til et par luffer. Så jeg måtte lige en tur til læderiet igen i håbet om at finde en rest. Selv om jeg fik lov til at gå på deres lager og rode i deres kasser fandt jeg ikke en farve som kunne passe. Jeg tog skyklapperne på den dag og købte ikke nogen denne gang, men man skal godt nok lægge bånd på sig selv eller også have den store pung med. Jeg glemte for resten at fortælle at jeg da købte 1 stk. kaninskind, jeg havde 2 i forvejen.
Min datter (som er modtageren) måtte så en tur til skindhuset og fandt et lækkert stykke skind, så dagen er gået med at sy og der er kaninpels over hele mit syværelse. Godt at der er nogen som hedder støvsuger. Så håber vi bare at hun bliver tilfreds med dem.
Vores søn skal i aftenshowet den 7. februar med sine malerier. Det bliver en fantastisk reklame for ham, og i den forbindelse kan han jo tage lufferne med til sin søster.
God aften til jer derude.

4 kommentarer:

  1. Uha ja læderiet er et farligt sted at opholde sig,jeg plejer at klippe mit kaninskind udenfor-dog ikke lige på sådan en stormende dag som idag,så er jeg fri for pels all over,lækre luffer,og spændende med din søn,begge sønner laver jo de fineste ting,så kan godt forstå aftenshowet gerne vil have ham med

    SvarSlet
  2. Hvor er de flotte, de må bestem gøre lune og lykke! Det lyder spændende med sønnen og hans malerier - jeg håber jeg husker det!

    SvarSlet
  3. Skindhuset kan også suuuge penge ud af min pung...
    Tusind tak for fortællingen om din ældste søn. Jeg har med stor glæde besøgt hans hjemmeside og nydt hans projekt. Har sendt ham en mail, og jeg som skriver: han er en guds benådet maler. Billedet fra hans uge nr. 9 er jeg dybt betaget af. Og jeg har bestilt hans bog, og håber, at jeg når det inden oplaget er brugt op.
    Umiddelbart kan man tænke: Gaaab, samme strand igennem 52 uger!! Men da jeg jo selv bor ned til havet, ved jeg, at hver dag, hver time, hvert minut er der nyt at nyde - lysets skiften, bølger og himlen. Jeg vil følge ham med stor glæde.

    SvarSlet
  4. Jeg så ikke din søn i aftenshowet den 7., men derimod i aftes i netop Aftenshowet.. Spændende projekt han har gang i og hold da op nogle skønne malerier....

    SvarSlet