fredag den 27. december 2013

Det halve kongerige m.m.


Så blev der stille på matriklen og ro til at vise de sidste ting. Efter en nats udspænding med nåle blev det rigtig flot og mønsteret kommer mere frem.
Sidste vinter fik jeg foræret noget moskusoksegarn fra min niece som bor i Grønland og senere var min bedre halvdel en tur oppe i det høje nord og kom også hjem med tilsvarende garn. Det er så det halve kongerige som kom ud af de første 100g
strikket på pind 4. Det er superlækkert. Jeg har stadig 200g tilbage, så må vi se hvad der kommer ud af det.

I går blev jeg så færdig med dreambird nr. 2 i dejlige varme farver. Det ligger nu til udspænding med nåle på vores gulvtæppe. Nu skal jeg vist holde en pause fra dreambird, men det har været en sjovt projekt og nu skal der nye udfordringer til. Hvad det skal være er jeg ikke helt sikker på endnu. Der ligger jo også garn til kæmpevalmuesjalet og venter på at blive strikket, men der skal lige et indimellem strikketøj til også.
 Min mor på 90 år har været her i juledagene og 1. juledag da der var lidt sol over middag, kørte vi en tur til Sletterhage fyr. Hyggeligt at komme ud og blive luftet lidt og se solen.
Det har været en herligt år med en masse strik og sy. I det nye år håber jeg at få fjernet endnu flere ting fra to do listen.
God weekend!

7 kommentarer:

  1. Sikke et par smukke sjaler. Jeg er vist nødt til at prøve at strikke i moskusuld en dag
    Jeg er helt vild med farverne i din Dreambird.

    SvarSlet
  2. Hold da op et par smukke sjaler - ville ønske jeg lige kunne mærke på det moskussjal :-) Jeg er også fuldstændig betaget af farverne i Dreambird - virkelig smukt :-)

    SvarSlet
  3. Det halve kongerige i moskusuld, det er er da luksus :-) Flot dreambird også.

    SvarSlet
  4. Smukke sjaler, det ene lyder blødt som i rigtig blødt pg det andet har da helt fantastiske farver - 2 x smukt :))

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle fantastiske sjaler du har lavet. Farverne i Dreambird er lige i øjet.

    SvarSlet
  6. Wauw hvor er det flotte ting du har lavet! Godt nytår!

    SvarSlet
  7. Kære Annelise.
    Du og dine ønskes et lykkebringende og godt nyt år og tak for året der gik.

    SvarSlet